Masz pytanie? Skontaktuj się z nami:

tel.: 616638065 email: sklep@ritex.pl

 
Twój koszyk
 
Darmowa dostawa: Od 299.00 zł
Wartość koszyka 0,00 zł
Przejdź do kasy
Jak koronowarius zmienił nawyki zakupowe w Europie?
Jak koronowarius zmienił nawyki zakupowe w Europie?

Jak koronowarius zmienił nawyki zakupowe w Europie?

Gdziekolwiek to czytasz, prawdopodobnie doświadczyłeś sporo zmian w ciągu ostatnich tygodni i miesięcy. Obecna pandemia wirusa koronawirusa wywróciła sytuację do góry nogami, powodując spustoszenie w światowej gospodarce i niszcząc rutyny całej populacji. Ponieważ większość z nas jest ograniczona do granic naszych domów, nasze nawyki uległy szybkiej transformacji. Oprócz tego, jak pracujemy, ćwiczymy i utrzymujemy kontakty towarzyskie, sposób, w jaki kupujemy żywność, zmienił się znacząco w bardzo krótkim czasie. W tym poście przyjrzymy się poszczególnym krajom, jak zmieniły się nasze nawyki związane z zakupami żywności podczas tej pandemii i czego możemy się z nich nauczyć.

Wielka Brytania

W Wielkiej Brytanii kupujący rzadziej odwiedzają supermarkety, ale kupują więcej. Zakupy w „dużych sklepach” są zgodne z zaleceniami rządu Wielkiej Brytanii, aby ograniczyć wszystkie podróże poza domem poza najważniejszymi.Według danych transakcyjnych zebranych przez Revolut, jeden z wiodących brytyjskich „banków-pretendentów”, sprzedaż w supermarketach wzrosła średnio o 6% między lutym a marcem, a liczba odwiedzin w sklepach spadła aż o 44%.Największymi „zwycięzcami” w tych zmieniających się okolicznościach są, co zrozumiałe, supermarkety dyskontowe i supermarkety o silnej obecności w Internecie. Najnowsze statystyki Kantar pokazują, że Lidl odnotował wzrost sprzedaży o 17,6% w ciągu ostatnich 12 tygodni w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, podczas gdy supermarket online, Ocado, odnotował skok o 12,5%.

Niemcy

W Niemczech sytuacja jest podobna, choć mniejszy nacisk kładzie się na zakupy spożywcze online.Najnowsze statystyki pokazują, że sprzedaż w niemieckich supermarketach wzrosła o 48% w okresie od 9 lutego do 22 marca w porównaniu z rokiem poprzednim. Znaczna część tego wzrostu popytu polegała na sprzedaży mrożonej i pakowanej żywności; na przykład pakowane kluski ziemniaczane odnotowały wzrost sprzedaży o 242% w porównaniu z ubiegłym rokiem, podczas gdy „półprodukty” żywności wzrosły o 226%.Podobnie jak w Wielkiej Brytanii, prawdopodobne jest, że niemieccy klienci kupują więcej przy mniejszej liczbie wizyt w supermarketach; chociaż nie ma obecnie żadnych danych transakcyjnych na poparcie tego, ostatnie badanie wykazało, że liczba odwiedzin na niemieckich ulicach handlowych znacznie spadła w tym okresie. Biorąc pod uwagę, że fizyczne lokalizacje sklepów są nadal preferowane w porównaniu z zakupami online w Niemczech (ze względu na większą gęstość sklepów w śródmieściu), możemy wywnioskować, że Niemcy wydają więcej w sklepach przy mniejszej liczbie odwiedzin.

Francja

We Francji klienci zaczęli różnicować sposoby kupowania żywności. Chociaż sprzedaż artykułów spożywczych przez Internet stanowi zaledwie 10% zakupów żywności w kraju, pierwsze dwa tygodnie marca 2020 r. przyniosły gwałtowny wzrost; wzrost sprzedaży artykułów spożywczych w handlu elektronicznym o 30,1% między 2 marca a 8 marca. Każdy inny kanał zakupów (sklep spożywczy, supermarket i hipermarket) również odnotował wzrost przychodów, ale nigdzie tak wysoki. Jeśli chodzi o zakupy kupujących, Francuzi kupują duże ilości mąki, gotowane dania z makaronu i „gotowane dania francuskie”. Każda z tych podkategorii odnotowała wzrost w ostatnim tygodniu marca znacznie przekraczający 150%.

Włochy

Podobnie jak Francja, Włochy również zmieniają sposób kupowania żywności. Coraz więcej osób decyduje się na zakup w sklepie internetowym, aby chwilowo zrezygnować z zakupów w sklepie stacjonarnym. Tradycyjnie we Włoszech odnotowano jedne z najniższych wskaźników handlu elektronicznego w Europie - w 2019 r. Tylko 3,4% sprzedaży detalicznej odbywało się online.Jednak przy obecnym stanie rzeczy zakupy online znacznie wzrosły. Dostawa do domu podwoiła się w pierwszych dniach izolacji, a popularność usługi „Kliknij i odbierz” potroiła się. Sieć supermarketów Carrefour poinformowała, że ich klienci online podwoili się od 9 marca, a liczba klientów korzystających z szybkiej 30-minutowej dostawy do domu (we współpracy z Glovo) wzrosła dziesięciokrotnie.Jeśli chodzi o to, co faktycznie kupują włoscy klienci, stare nawyki umierają młodo; mąka, przygotowane mieszanki na pizze i pakowane drożdże to produkty spożywcze, które pod koniec marca odnotowały największy wzrost procentowy. Oprócz jakichkolwiek czynników kulturowych może to odzwierciedlać fakt, że Włochy są dalej na „osi czasu koronawirusa”, po tym, jak w dużej mierze przeszły fazę paniki przy zakupie pakowanych towarów z długim terminem przydatności do spożycia.

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest jedna powszechna (i przewidywalna) wiadomość: bez względu na to, co kupujący kupują, robią to coraz częściej online. Chociaż była to już tendencja przed pandemią COVID-19, obecna sytuacja przyczyniła się do wzrostu e-shoppingu. Tendencja, która prawdopodobnie będzie odczuwalna również po złagodzeniu środków blokujących. Ten wzrost zakupów spożywczych online stwarza różne wyzwania i możliwości dla międzynarodowych nabywców żywności. Najważniejsze z nich to budowanie bardziej elastycznych linii zaopatrzenia z producentami w celu dopasowania popytu na żywo ze strony kupujących online. Innym zagadnieniem jest to, jak sprzedawać żywność online, zapewniając jednocześnie pozytywne wrażenia dla użytkownika. Chociaż są to problemy na przyszłość, supermarkety w całej Europie, a nawet na całym świecie, uczą się cennych lekcji w tym trudnym okresie, co bez wątpienia pomoże im w dłuższej perspektywie.

Źródło: https://www.italianfoodexperts.com/coronavirus-how-have-food-shopping-habits-changed-in-europe/840

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium